جمعه, 30 شهريور 1403

مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)

  • ساعت : ۱۴:۳۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ 
شاهپور علایی مقدم سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت:
تامین امنیت غذایی تكلیف امروز جهادگران و سنگر‌سازان بی‌سنگر است

     تامین امنیت غذایی تکلیف امروز جهادگران و سنگر‌سازان بی‌سنگر است

 

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، تامین امنیت غذایی را بخش مهمی از اقتدار کشور دانست و تلاش برای تامین سفره مردم را تکلیف امروز جهادگران خواند.


   به گزارش روابط‌ عمومی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شاهپور علایی مقدم سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در بدنه دولت، وظیفه تامین امنیت غذایی مردم را برعهده دارد

وی افزود: امنیت، حلقه مفقوده حاکمیت ها است و امنیت غذایی از امنیت دفاعی مهمتر است

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع با بیان تلفیق وزارت جهاد و کشاورزی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با بعد ایثارگری و معنوی و بعد فنی و مهندسی در زمینه امنیت غذایی، اقتدار جمهوری اسلامی و اشتغال کشور نقش آفرینی می کند

وی ادامه داد: دفاع مقدس سند ارزشمند و وزین انقلاب اسلامی است و به عنوان الگوی مقاومت و پایداری برای جهاد تشیع و اسلام مطرح است.

علایی‌مقدم گفت: جنگ در سال ۵۹ با نقص قرارداد الجزایر شروع شد، آنها در توهم گرفتن ایران در یک هفته بودند که با تشکیل بسیج عمومی و جهاد سازندگی توسط امام خمینی(ره) خواب‌های عراق برآشفته شد و امروز دفاع مقدس به عنوان یک الگو برای دفاع از کشور مطرح است.

وی ادامه داد: ایثارگران جهاد کشاورزی نقش مهمی را در پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ ایفا کردند و به عنوان رکن سوم در کنار ارتش و سپاه ایستادگی کرده و شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان زیادی را تقدیم کشور کردند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی هم وزارتخانه و هم نهاد است، گفت: ما دفتر نمایندگی ولی فقیه، بسیج، امور ایثارگران و فرماندهان جنگ را در وزارتخانه داریم که تقویت فرهنگی جهادی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به حملات رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه و کودک کشی تصریح کرد: در این ایام ما سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد را در ۵ مهرماه برگزار می‌کنیم؛ پیش از آن در ۴ مهر دیدار با مقام معظم رهبری با حضور مدیران جهادی را خواهیم داشت، باید در این هفته هم عیار وحدت را بالا ببریم و هم بر قراری وفاق و وحدت که شعار دولت چهاردهم است را به خوبی به منصه ظهور برسانیم.

علایی‌مقدم در رابطه با برنامه‌های هفته دفاع مقدس در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: 31 شهریور، دیدار با خانواده های ایثارگران با عنوان طرح سپاس، اول مهر برگزاری گرامیداشت هفته وحدت با مشارکت حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، 2 مهر برگزاری دوره کتاب خوانی، 3 مهر گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید اجاقی با مشارکت حوزه مقاومت بسیج، 4 مهر دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با مقام معظم رهبری، 5 مهر برگزاری سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ با حضور مقامات کشوری، 6 مهر غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بهشت زهرا از برنامه های ما در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی در رابطه با وضعیت رفاهی نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۶۴ هزار نیرو در ستاد، استان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت جهاد کشاورزی مشغول به کار هستند که در روستاها، مزارع و باغات خذمت رسانی می کنند لذا باید یک مزایایی برای همکاران ما در نظر گرفته شود؛ ۱۴ میلیون تومان میانگین حقوق کارمندان وزارت جهاد کشاورزی است و این عدد در مقابل وظایف همکاران ما ناچیز است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: فوق‌العاده امنیت غذایی در شب گذشته توسط وزیر جهاد کشاورزی امضا شد و امروز به هیات دولت و هیات وزیران ارسال می‌شود.

وی افزود: مدیریت منابع در وزارت جهاد کشاورزی بر اصل عدالت است، بنا داریم از محل عدالت، رضایت را در همکاران این وزارتخانه افزایش دهیم. پاداش پایان خدمت و مرخصی‌های بازنشستگان تامین خواهد شد و با چابک سازی هرم نیروی انسانی، میانگین دریافتی افزایش خواهد یافت.

در پایان این جلسه، نادر تقی زاده مدیر کل دفتر امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: باید متناسب با نقش جهاد و ایثارگران برای این قشر مزایا درنظر گرفته شود و وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی ایثارگران جهاد سازندگی باشد.

وی ادامه داد: در حالی که جهاد سازندگی اعزام کننده نیرو به جبهه های جنگ بود اما دولت و مجلس برای ایثارگران جهاد کشاورزی تفاوتی در مزایا با سایر وزارت خانه ها قائل نشده است

تقی‌زاده تاکید کرد: ایثارگران و فرزندانشان در جهاد کشاورزی تبدیل وضعیت و استخدام شده اند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

img_20240917_150145_707.jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها